تاریخچه کمپانی
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




گالری تصاویر

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 127
بازدید کل : 115967
تعداد مطالب : 49
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1

فروش انیمیشن HD و FULL HD با دوبله و زیرنویس فارسی
یک شنبه 18 دی 1390برچسب:, :: 23:30 ::  نويسنده : بهنام

 استودیو انیمیشن پیکسار (Pixar) :

 

استودیوهای انیمیشن پیکسار (به انگلیسی: Pixar Animation Studios) یک شرکت پویانماییآمریکایی است که در سال ۱۹۸۶ توسط استیو جابز و ادوین کتمول بنیان نهاده شد. این شرکت که در زمینهٔ پویانمایی رایانه‌ای فعالیت می‌کند، در کالیفرنیا قرار دارد.

این شرکت حول بخش گرافیک رایانه‌ای لوکاس فیلم شکل گرفت. این بخش را جابز به یک سوم قیمت مشخص شده به مبلغ ۱۰ میلیون دلار از جرج لوکاس خریده بود.

پیکسار یک دهه بعد با ساخت فیلم‌های پیشرویی مانند «داستان اسباب‌بازی» که با مشارکت والت دیزنی ساخته شدند، معروف و موفق گردید. از آن زمان به بعد این شرکت فیلم‌های پویانمایی دیگری مانند «زندگی یک حشره» (۱۹۹۸)، «داستان اسباب بازی ۲» (۱۹۹۹)، «شرکت هیولاها» (۲۰۰۱)، «در جستجوی نمو» (۲۰۰۳) و «شگفت‌انگیزها» (۲۰۰۴) را ساخته است که همهٔ آنها برندهٔ جوایزی بوده‌اند.

فیلم بعدی ساخته شده در پیکسار، ماشین‌ها نام دارد و در سال ۲۰۰۶ نمایش داده شد. همکاری مشترک بعدی پیکسار و والت دیزنی فیلم پویانمایی راتاتویی بود که برنده جایزه اسکار در سال ۲۰۰۷ شد. پس از آن فیلم وال-ای در سال ۲۰۰۸ ساخته شد و این فیلم هم بسیار موفق بود. سپس در سال ۲۰۰۹ انیمشن بالا و در سال ۲۰۱۰ داستان اسباب‌بازی ۳ ساخته شد. در حال حاضر آخرین فیلم پیکسار ماشین‌ها ۲ است .

«برای پرندگان» یکی از فیلم‌های کوتاه پیکسار است که در سال ۲۰۰۰ ساخته شد و در سال ۲۰۰۲ جایزه اسکار دریافت کرد.

در ۲۴ ژانویه سال ۲۰۰۶ شرکت والت دیزنی خبر از توافقات صورت گرفته برای خرید پیکسار به قیمت ۷٬۴ میلیارد دلار داد. شرکت پیکسار هم اکنون زیرمجموعهٔ شرکت والت دیزنی است.

سهام مرحوم استیو جابز در این شرکت، هم اکنون در حدود یک میلیارد دلار ارزش دارد.


استودیو انیمیشن دریم ورکس (Dreamworks) :

استودیوی دریم ورکس یکی از استودیوهای تازه تاسیس آمریکایی است که در سال ۱۹۹۴ توسط استیون اسپیلبرگ و دیوید گفن و جفری کتزنبرگ تاسیس شد. این استودیو توانست با تولید فیلمها و انیمیشنهای پرفروش به سرعت جای خودش را در میان استودیوهای دیگر باز کند.
این استودیو به خصوص با وجود فرد توانایی مانند جفری کتزنبرگ که ۱۰ سال سابقه اجرایی در استودیوی والت دیزنی داشت در زمینه انیمیشن بسیار قوی عمل کرد و با تولید انیمیشنهای شاهزاده مصر و فرار جوجه‌ای و شرک و ماداگاسکار و... و کسب جایزه اسکار در سال ۲۰۰۲ به خاطر انیمیشن شرک به سومین استودیوی مطرح جهان (بعد از والت دیزنی و پیکسار) در زمینه انیمیشن تبدیل شود.
در سال ۲۰۰۵ مذاکراتی بین استودیوهای پارامونت و دریم ورکس انجام شد که بر طبق آن قراردادی به مبلغ ۱٫۶ میلیارد دلار بین طرفین منعقد شد. طبق این قرارداد تقریبا کلیه امتیاز استودیوی دریم ورکس به پارامونت واگذار شد.
این قرار داد شامل موارد زیر است:

  • تمام پروژه‌های در دست انجام دریم ورکس به پارامونت واگذار شود
  • یک پروژه توافقی به رهبری اسپیلبرگ و گفن برای پارامونت انجام شود
  • پخش محصولات انیمیشن دریم ورکس در سطح جهان از ۲۰۰۶ به بعد به پارامونت واگذار شود
  • حق پخش تلویزیونی محصولات دریم ورکس و تمام موارد جانبی اش به پارامونت واگذار شود
  • کلیه حقوق کاراکترهای انیمیشنی تلویزیونی دریم ورکس به پارامونت واگذار شود


البته لازم به توضیح است که استیون اسپیلبرگ و دیوید گفن و جفری کتزنبرگ (پایه گذاران این استودیو) کماکان در این استودیو باقی ماندند و تغییری در روند کاری این استودیو (در زمینه فیلم و انیمیشن) داده نشد.
بلکه بیشتر سود حاصل از این استودیو به مدیران پارامونت خواهد رسید و این استودیو کماکان محصولاتش را با نام دریم ورکس بیرون می‌دهد.  در 1980 کارل روساندال Carl Rosendahl، گلن انتیس Glenn Entis، ریچارد چو آنگ Richard Chuang شرکت تولید کننده انیمیشن کامپیوتری Pacific Data Images را که به PDI معروف است تاسیس کردند.

در طول سالهای 1980، PDI انیمیشن‌های بلند و تجاری بسیاری برای تلویزیون ساخت. در آغاز سال 1991 با همکاری در فیلم ترمیناتور 2: روز داوری، وارد عرصه جلوه های تصویری شدند.

در 1997 دریم ورکز SKG یک قرارداد همکاری در تولید با PDI امضاء می‌کند و شرکت تابعه‌ی PDI, LLC بوجود می آید (PDI مالک 60%از شرکت جدید می‌شود در حالیکه دریم ورکز تنها مالک 40% است).

PDI ,LLC در سال 1998 با فیلم مورچه‌ای به نام زی Ant Z شروع به تولید نخستین فیلم‌های متحرک کامپیوتری می‌کند و در همان سال دریم ورکز SKG با استفاده از تکنیکهای انیمیشن سازی سنتی (دو بعدی) پرنس مصر Prince of Egypt را می سازد.

در سال 2000 دریم ورکز SKG بخش تجاری جدیدی بنام دریم ورکز انیمیشن DreamWorks Animation ایجاد و به طور منظم به تولید هر دو نوع انیمیشن (سنتی و کامپیوتری) می‌پردازد. فیلمهای انیمیشن سنتی توسط شعبه کالیفرنیای جنوبی تولید می‌شود.

دریم ورکز SKG حداکثر سهام (90%) را در PDI به دست می‌آورد و نام شرکت را به PDI/DreamWorks تغییر می‌دهد. شعبه کالیفرنیای شمالی بخش تجاری جدید آنهاست.

در 2004 بخش تجاری بخش مستقل شده از شرکت اصلی، کمپانی دریم ورکز انیمیشن را تاسیس و باقیمانده سهام شرکت PDI/LLC و شرکت وابست‌ اش را خریداری می‌کند.

از سال 2000 به بعد کار خود را صرفاً به تولید فیلم‌های انیمیشن گرافیک کامپیوتری (CG) اختصاص می‌دهد و انیمیشن دو بعدی را از برنامه‌اش حذف می‌نماید. دریم ورکز انیمیشن همچنین با آردمن Aardman که یک کمپانی ساخت انیمیشنهای Stop-Motion در بریستول انگلستان است به همکاری می‌پردازد. طبق این شراکت، دریم ورکز در تولید فیلمهای Stop-Motion در بریستول مشارکت می‌کند و Aardman نیز در بعضی فیلمهای گرافیک انیمیشن تولید شده در آمریکا همکاری می‌نماید.

لوگوی شرکت که از روی لوگوی شرکت مبداء طراحی شده، پسر ماهیگیری را بر روی ماه نشان می‌دهد که در پس زمینه‌اش آسمان روز دیده می‌شود.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: